Jaroslav Živný
05.12.2018 Návod
Úvod problematiky
Dříve nebo později každý eshopař narazí na situaci, kdy je potřeba obnovit stornovanou objednávku. Nejčastěji se tak stane při těch objednávkách, které už nečekáte, že zákazník zaplatí. Vy objednávku stornujete, ale v tom se druhý den dozvíte, že Vám zákazník napsal a nebo dokonce i zaplatil. Právě o tom, jak objednávku co nejefektivněji obnovit je tento příspěvek.
Jakými funkcemi pro obnovení objednávek Exitshop disponuje
Jsou dvě, každá umí něco trošku jiného, a každá se bude v praxi hodit v trošku odlišné situaci.
- Antistorno - Tato funkce obnoví konkrétní objednávku (číslo se nezmění, půjde pořád u tu stejnou), odečte si opět ze skladu potřebné položky, zruší i případný dobropis
- Zopakovat objednávku - Slouží k vytvoření nové objednávky (přidělí se ji nové číslo a FA) se stejným složením i údaji, ale vše můžete i upravit.
Antistorno
Funkci antistorno najdete u každé své
objednávky v rámci její možnosti úpravy pod tlačítkem Upravit. Tlačítko Antistorno už pak najdete snadno.
Kdy je tato cesta lepší: Jelikož funkce ruší i případný dobropis, využijete ji vždy, když jste fakturu s dobropisem ještě nepředávali účetní, zákazníkovi, neprovedli vrácení platby nebo nemáte již uzavrenou účetní uzávěrku za určité období, což se týká hlavně plátců DPH, ale to už tak trošku souvisí s tím předání dokladů k zaúčtování. Když už se tak stane, nezoufejte, protože opak antistorna je storno. Jen budete muset případně opravit datum.
Zopakovat objednávku
Funkci antistorno najdete u každé své
objednávky pod tlačítkem Zopakovat. Po kliknutí na tlačítko Vás už systém sám provede. Objednávku tak můžete zopakovat ve stejném složení, nebo ji upravit, takže ji mimo jiné často použijete u vracejících se zákazníků, kterým se nechce absolvovat proces zopakování objednávky a jen Vám napíší email nebo zavolají.
Kdy je tato cesta lepší: Pokud se zákazník rozhodne třeba po měsíci, že o objednávku má stále zájem, ale vy jste ji již stornoval, zaúčtoval fakturu i dobropis k ní a třeba i odeslal své pravidelné daňové formuláře. Zkrátka vždy, když už s tím nejde nic dělat. V takovém případě během pár vteřin můžete pomocí této funkce vytvořit kopii objednávky s novým číslem a fakturou a vše řešit jako novou objednávku. Samozřejmě můžete zákazníkovi napsat, že si má vytvořit on sám novou, ale k tomu už by taky nemuselo dojít a Vás to bude stát opravdu jen pár vteřin a máte jistotu nové objednávky.
Závěrem
Pomohl Vám tento příspěvek? Stala se Vám na toto téma nějaká úsměvná situace? Narazili jste na problém nebo máte nápad na vylepšení? Podělte se s námi.