ExitShop s.r.o.
24.10.2019 Návod
Sledování odkazu díky UTM je jednou ze základních funkcí, která Vám dopomáhá k vyhodnocování úspěšnosti kampaní a Google Chrome na to má vynikající doplněk.
Předpokládám, že Google Analytics znáte dobře všichni, v tomto článku si ukážeme jak jednoduše a rychle nastavit UTM k odkazu, který chcete měřit.
Nejprve si stáhněte doplněk Google Analytics URL builder: https://chrome.google.com/webstore/detail/google-analytics-url-buil/gaidpiakchgkapdgbnoglpnbccdepnpk
V prohlížeči Google Chrome se objevil tento doplněk ve tvaru nákupního košíku:
Nyní stačí otevřít stránku, na kterou chcete odkazovat a tam na doplněk kliknout, vyskočí tato tabulka. V ní vyplníte Source a Medium abyste v Google Analytics poznali odkud návštěvníci Vašeho eshopu přišli.
Uvedu příklad, kdy chci propagovat na stránce Facebooku v běžném příspěvku link s ponožkama:
Do Source můžete vyplnit místo kde propagujete a třeba název stránky nebo produktu na který cílíte, v Medium pak např.datum kdy propagaci spouštíte.
Dole kliknete na zelené “Copy URL” a tu vložíte do propagačního příspěvku. Až na odkaz někdo klikne, tak se v Google Analytics zobrazí tagy Source a Medium u informace u návštěv, zobrazení probíhá s jakousi prodlevou, tak se nebojte, až to budete testovat, že by doplněk nefungoval. Zkoušejte a klidně se s námi podělte o Vaše poznatky.
Přeji příjemné sledování návštěv a konverzí Vašeho eshopu.